poniedziałek, 4 lutego 2013

B. Naturalnie zdrowo czyli jak własny sposób na pielęgnacje :)

Hej ;)
Weekend , weekend ... i po weekendzie :D Było fajnie ale trzeba powrócić do rzeczywistości .
Niedziele spędziłam w miłym koleżeńskim towarzystwie, było bardzo fajnie. Jeszcze tylko tydzień i dwa tygodnie leniuchowania! :D Jeden tydzień pewnie spędzę u siostry drugi w domu przed komputerem z herbatą w ręku owinięta kocem :)
Będę się przynajmniej mogła wyspać choć przy córce siostry to raczej mało prawdopodobne bo już koło 6 rano biega po domu i trzeba z nią oglądać bajki na Jim Jamie albo świnkę Peppe ostatnio ma na punkcie tej bajki niezłego bzika :)

Długo myślałam o czym by tu wam napisać posta i wpadłam :



  • NATURALNE KOSMETYKI:
  • kąpiele zapachowe- włóż do siatki świeżą skórkę cytryny i zawieś siatkę na kranie, puszczając wodę do wanny na kąpiel; olejek cytrusowy wygładzi skórę, zapach przesiąknie do ciepłej wody






o    pogrubienie rzęs- przed snem posmaruj rzęsy olejkiem rycynowym, sprawi on że rzęsy będą gęstsze (uważaj by olejek nie dostał się do oka!)
o    świerzy oddech- żuj natkę pietruszki,
o    zęby- uporczywy kamień nazębny zlikwidujesz myjąc zęby szczoteczką zamoczoną w pulpie truskawkowej, po czym płucz ciepłą wodą z odrobiną soli,
o    przykry zapach stóp- zlikwidujesz go sodą oczyszczoną; posyp nią stopy i wsyp do butów,
o    wygładzanie łokci- pocieraj łokcie skórką z awokado,
o    plamy na skórze- usuniesz wcierając połówkę cytryny

o    podpuchnięte powieki- lecz je świeżo startym ziemniakiem na chusteczce higienicznej (kompres) lub ogórka w plasterkach bądź zużytej zimnej torebki z herbatą ekspresową,   




  • peeling do ciała- do mleczka oczyszczającego lub piany z mydła toaletowego dodaj 1 łyżeczkę cukru,
  • lotiony do ciała- zmnieszaj równe części gliceryny i wody różanej lub lawendowej,
  • odżywka do włosów- majonez (ok. 100 ml) nałóż na nie umyte włosy, owiń głowę folią, po 15 min. spłucz i umyj włosy,
  • płukanka do włosów dla brunetek lub rudowłosych- płucz włosy w kawie (bez fusów) lub w occie jabłkowym,
  • płukanka do włosów dla blondynek- napar z rumianku (2 łyżeczki suszu zalać 300 ml  wrzątku, odstawić do naciągnięcia naparu, przecedzić
 



Sama przetestowałam płukankę, kąpiel zapachową tu jeśli ktoś lubi fajnie komponuje się także drobno kruszony cynamon, no i stosuje olejek rycynowy na pogrubienie rzęs. Zadowolona jestem no i na pewno będę próbować kolejnych sposobów na domowe kosmetyki ;))

Przydatne info ?:)
pa ;* 

7 komentarzy:

  1. Też za tydzień mam wolne, nareszcie!
    Porady znam, czasami przydatne, gdy ma się jakieś resztki w kuchni.
    Lamorell.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post. Jestem u Ciebie po raz pierwszy i podoba mi się tu. Miło się czyta. Jeśli będzie więcej takich postów jak ten, na pewno zaobserwuje :)
    Zapraszam do mnie w wolnej chwili : www.stylowa-sophy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, przydatny:)
    obserwuje:)
    karolilove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. luuuuubie to! ;)

    U MNIE NOWY WPIS!:)
    ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA I OBSERWOWANIA!

    figh-for-your-dreams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hehe, niezłe ciekawostki :D Najlepiej to się kąpać chyba z całą zawartością lodówki, wtedy będziemy zdrowe, piękne i gładkie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. a Ja kocham peeling kawowy !!..zapraszam :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za każdy komentarz ! :*
Można zostawiać linki do blogów z chęcią zaglądamy :)
Za obserwowanie odwdzięczamy się tym, samym :D